تبلیغات محیطی چیست؟ | نقاط ضعف و قوت بیلبورد و استرابورد

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی چیست؟

به هر ابزار و رسانه‌ی تبلیغاتی بصری و صوتی که خارج از فضای خانه باشد و با مشتریان ارتباط داشته باشد تبلیغات محیطی می‌گویند. تبلیغات محیطی در فضای باز به تبلیغاتی گفته می‌شود که مخاطب در خارج از خانه خود یا به‌صورت آفلاین در معرض آن قرار می‌گیرد. این نوع تبلیغات را می‌توان در همه‌جای دنیا داشت و به همین دلیل تأثیر بالایی دارد. در دنیای دیجیتال و مدرن امروز، نمی‌توان از تاثیر تبلیغات محیطی چشم‌پوشی کرد.

امروزه تبلیغات، مؤثّرترین روش در رساندن پیام بنگاه ­های تجاری به مخاطبان آن محسوب می­ شود.

انواع تبلیغات محیطی

۱.بیلبورد

۲.استرابورد

۳.لمپوست بنر

۴.لایت باکس تبلیغاتی

۵.بروشور

 

۱-بیلبورد

بیلبورد (Billboard) کلمه ای آمریکایی انگلیسی است که قدمت آن به دهه 1790 و اختراع لیتوگرافی باز می گردد. بیلبوردها در نقاط پر تردد شهری یا خارج از شهر نصب می شوند و جزو سازه های غول پیکر هستند که نمایش دهنده پوستر های بزرگ از محصولات یک شرکت می باشند. بزرگترین شرکت ها و صنایع به منظور    تبلیغات برند و محصولات خود از بیلبوردها در سطح کلان استفاده می کنند تا بتوانند نام و هویت برند خود را در ذهن عموم مردم ثبت و ماندگار کنند.

بیلبورد

 

2- استرابورد

استرابورد یک نوع استند تبلیغاتی ایستاده است که سایز آن به طور معمول بسیار کوچک تر از بیلبوردهای تبلیغاتی است و در قطع مستطیل عمودی عمدتاً طراحی و پیاده سازی می شود. استرابورد‌ها نسل جدیدی از سازه های بادبانی و قابل حمل ایستاده هستند. سازه های قدیمی تر و نسل قبلی استرابوردها که از چندین سال پیش توسط شهرداری ها در مکان های عمومی فرهنگی و اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این طور می توان گفت که استرابورد ها سازه‌های تبلیغاتی هستند که نقایص و ایرادات تبلیغات نسل های قبل از خود را در این سایز و اندازه تبلیغاتی به خوبی برطرف کردند. استرابورد ها مقاومت و پایداری خوبی در مقابل باد دارند و هزینه تعمیر و نگهداری پایین‌تری را برای آژانس‌های تبلیغاتی در بردارند.

استرابورد

 

3.لمپوست بنر

لمپوست بنر یک سازه جدید در بحث تبلیغات محیطی و تابلو سازی است . این سازه از میله های مستطیلی شکل در اندازه های 3×1 متر تشکیل شده است. پس از نصب لمپوست بنر در محل ، امکان نصب پارچه تبلیغاتی بر روی آن فراهم می شود . چاپ محتوای تبلیغاتی بر روی لمپوست بنر توسط دستگاه های رایج چاپ بنر انجام می شود . پس از چاپ و لبه چسبانی بنر ، به راحتی می توانید در مکان مدنظر اقدام به نصب لمپوست بنر نمایید .

لمپوست بنر

 

4.لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس تبلیغاتی دارای یک جعبه می باشد که محتویات لایت باکس درون آن قرار می گیرد. لایت باکس ها به دو صورت با قاب و بدون قاب ساخته می شوند. قاب بک لایت های باقاب دار عموما در جنس های ، پلاستیکی ، آلومینیومی ، چوبی و شیشه ای ساخته می شوند.
درون جعبه لایت باکس یک منبع نور قرار دارد . در ابتدای اختراع و ساخت لایت باکس ها از لامپ های کم مصرف یا LED در ساختار آن ها استفاده می شد. به مرور زمان لامپ های SMD جایگزین لامپ های LED شد. این لامپ ها دارای مصرف به مراتب کمتری نسب به نوع قبلی هستند. به دلیل استفاده شبانه روزی این تابلوها می بایست میزان مصرف انرژی این لامپ ها به صرفه باشد.
پلکسی شفافی نیز روی چاپ بک لایت برای جلوه بهتر و همچنین محافظت از بنر چاپ شده قرار می گیرد. بنری که درون تابلو قرارمی گیرد و نور SMD به آن تابیده می شود باید دارای چاپ UV باشد. به این بنر ها چاپ بک لایت گفته می شود. زیرا می توانند نور لامپ را به راحتی از خود عبور دهند.

لایت باکس تبلیغاتی

 

5.بروشور

بروشور برگه ای چند لتی ( برگه هایی که چند خط تا می خورند ) و یا یک کتابچه ی چند صفحه ای است که به وسیله ی آن کالا یا خدمات هر کسب و کار معرفی می گردد. معادل فارسی بروشور ، کالا نما است . بروشور در واقع یک کتابچه یا مجله است که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و شرحی بر ویژگی‌­های محصولات و خدمات شماست. تعریف گفته شده، ساده‌­ترین تعریفی است که می­‌توان از بروشورهای تبلیغاتی داشت.

بروشور

 

نقاط قوت و دلیل تاثیر گذاری تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود. در تبلیغات محیطی هدفمند مراكز تصمیم گیري مشتریان را ترغیب می كنند تا از محصولات و خدمات شما استفاده كنند. موارد زیر می تواند به طور کلی نقاط قوت و ضعف تبلیغات محیطی را تشریح کند.

نقاط قوت تبلیغات محیطی:

  • سرمایه گذاری مقرون به صرفه تبلیغاتی با استفاده از رسانه ی محیطی
  • تکمیل کننده کمپین های تبلیغاتی رادیویی ، تلویزیونی و مطبوعاتی و همچنین ارتباط نزدیکتر با جامعه هدف محصول
  • افزایش اثر بخشی تبلیغات با ارائه طرح های همسطح و جذب مخاطبین به صورت کاملا متمرکز
  • بررسی بازخورد طرح اکران شده و هزینه پایین تغییر مضمون تبلیغات
  • امکان ایجاد یک پیوند دائمی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با حضور موثر شبانه روزی در 7 روز هفته

 

نقاط ضعف تبلیغات محیطی:

  • زود گذری پیام: تصویر (طرح) و نوشته باید به سرعت نکته مورد نظر را منتقل کند و کلمات قدرت فروش را داشته باشند.
  • تاثیرات محیطی: قرار گرفتن تابلو یا اعلان در یک سرازیری توجه از محصول را منحرف می کند.
  • اندازه گیری مخاطبین: جمعیت مخاطب به سختی قابل اندازه گیری است.
  • کنترل پذیری: برعکس رسانه های چاپی و تصویری بسیار مشکل است که همه تابلوهای شهری را کنترل کرد.
  • برنامه ریزی و هزینه ها: حداقل 6 تا 8 هفته برای اجرا و نصب پیام به روی تابلوهای شهری زمان لازم است.
  • موقعیت های مناسب: تبلیغات محیطی چنان محبوبیتی دارند که تقاضا بر عرضه غلبه می کند.
  • آلودگی تصویری: بعضی از مردم با تبلیغات محیطی به عنوان آلودگی محیطی برخورد می کنند و نسبت به تبلیغ کنندگان محیطی دید منفی دارند.

هدف استفاده از تبلیغات محیطی چیست؟

اکثر مردم  زمان قابل توجهی را از زندگی روزمره شان را در بیرون از خانه سپری می کنند ، هدف تبلیغات محیطی این است که از این ساعات به‌منظور تبلیغ محصولات و کالای موردنظر استفاده کند. دیگر اهداف تبلیغات فضای باز موارد زیر هستند:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش ارتباط با مشتری
  • هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص
  • اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید
  • تاثیرگذاری تبلیغات به روش محیطی از طریق تحت تاثیر قرار دادن دو حس بینایی و شنوایی افراد در محیط محقق می‌شود.

 

تبلیغات محیطی یك شیوه مناسب براي به خاطر آوردن نام محصول قبل از ورود مشتري به مراكز خرید و در واقع آخرین شانس تولیدكنندگان جهت معرفی محصولشان است.

 

نمونه های دیگری از تبلیغات محیطی

علاوه بر روش­های اصلی تبلیغات محیطی،روش‌های دیگر نیز وجود دارند که در مکان‌های خاصی به اجرا درمی‌آیند. برخی از این مکان‌ها عبارت‌اند از:

 

  1. تبلیغات رسانه‌ای در پمپ‌بنزین‌ها
  2. استندهای داخل مجتمع‌های تجاری و ادارات
  3. پروژکتورهای انتقال تصویر روی دیوار ساختمان
  4. تبلیغات کنار زمین‌های ورزشی
  5. تبلیغات روی پیراهن تیم‌های ورزشی
  6. نمایش­گرهای درون دانشگاه‌ها
  7. نمایش­گرهای داخل پیست اسکی
  8. تابلوی سوپرمارکت‌ها
  9. تلویزیون‌های داخل واگن‌های مترو

 

در پایان تبلیغات محیطی، جدیدترین و مهمترین رویکرد رو به رشد تبلیغ یک برند است که در گرافیک محیطی شهری امروزه مطرح است.

لوگو دیتا

آژانس دیتا جدیدترین و موثرترین تکنولوژی‌های تبلیغاتی را به برندها معرفی می‌کند و به کسب و کار شما کمک می‌کند که در فضای رقابتی امروزی بتوانید برند خود را به مخاطبان عرضه کنید

01144442000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع با ما

راه های ارتباط با ما

  • دفتر مازندران : آمل ، بلوار امام خمینی ( هراز ) ، نبش آفتاب 19 ، ساختمان پیرزاد ، طبقه 3 واحد 3 / کانون آگهی تبلیغاتی دیتا
  • دفتر تهران : میدان هروی ، خیابان استاد حسن بنا ، پایین تر از میدان شریفی ، نبش کوی فرزاد ، مجتمع تجاری نارین ، طبقه اول اداری واحد ۳
  • دفتر : 01144442000
  • فاکس : 01144442005
  • ایمیل : info@shomal.net